Na tragu O’ Nilovog Cara Džonsa: Cao jueva Divljina

Autori

  • Mirjana Pavlović

DOI:

https://doi.org/10.18485/philologia.2012.10.10.11

Ključne reči:

ekspresionizam, rasni identitet, osećanje krivice, uticaji, originalnost

Apstrakt

U ovom radu ćemo preko komparativne analize drama Car Džons (1920) judžina O’Nila i Cao Jueve Divljine (1937) analizirati način na koji je kineski pisac primenio O’Nilovu ekspresionističku tehniku kako bi razotkrio složenost ljudske psihe. Dok O’Nil istražuje srž rasnog i kulturnog identiteta, Cao Ju se bavi moralnim i psihološkim raskolom u čoveku ophrvanom osećanjem krivice zbog zločina koji je počinio. Premda obrađuju različite teme, oba pisca koriste monologe, audio-vizuelna sredstva i halucinacije. Uprkos očiglednom uticaju O’Nilove drame na njegovo stvaralaštvo, Cao ju je uspešno stvorio originalnu i autentično kinesku dramu.

Reference

曹禺. 2000. 曹禺经典. 海口:南海出版社.

Chen, D. 1967. Two Chinese Adaptations of Eugene O’Neill’s Emperor Jones. Modern Drama IX/4, 431-439.

胡叔和. 1991. 也论原野. U 田本相, 胡叔和 (prir.) 曹禺研究资料. 北京:中国戏剧出版社, 929-952.

Krasner, D. 2007. Eugene O’ Neill: American Drama and American Modernism. In D. Krasner (ed.) A Companion to Twentieth Century American Drama. Malden, MA: Blackwell Publishing, 142-158.

Lau, J. S. M. 1970. Ts’ao Yu, The Reluctant Disciple of Chekhov and O’Neill – A Study in Literary Influence. Hong Kong: Hong Kong University Press.

Pavlović, M. 2003. Pogovor. U Cao ju, Oluja. Beograd: Filip Višnjić, 190-193.

Pavlović, M. 2009. Double Incest in Cao Yu’s Thunderstorm. U R. Pušić (prir.) Moderna Kina i njena tradicija. Beograd: Filološki fakultet u Beogradu i Institut Konfucije, 406-418.

孙庆升. 1994. 中国现代戏剧思潮史. 北京:北京大学出版社.

Downloads

Objavljeno

24. 05. 2021.

Kako citirati

Pavlović, M. (2021). Na tragu O’ Nilovog Cara Džonsa: Cao jueva Divljina . Philologia, 10(1), 119–125. https://doi.org/10.18485/philologia.2012.10.10.11

Broj časopisa

Sekcija

Nauka o književnosti/Literary Studies