Herculean Ambivalence in Marlowe’s Tamburlaine the Great
Ključne reči:
kolonijalizacija, gubitak duše, herkulovsko rezonovanje., kolonijalizacija, gubitak duše, herkulovsko rezonovanjeApstrakt
Tamerlan Veliki (1587), prvi značajniji komad Kristofera Marloa, posvećen je legendi o zavojevaču iz XIV veka, Tamerlanu, kome se pripisuje osvajanje i uništavanje Persije. Tokom Marlovljevog života, kritička interpretacija Tamerlana počivala je na dvema suprotstavljenim vizijama: na ideji da svaki grešnik mora da bude kažnjen za svoja nedela, ili pak, na ideji o romantičnom heroju, otelotvorenju renesansnog slobodnog duha. U radu ne dominira nijedna od ovih interpretacija, već se Tamerlan tumači kao Marlovljevo upozorenje protiv dominacije herkulovskog rezonovanja, čija je posledica, kao i kod Doktora Fausta, gubitak duše.
Reference
Eliot, T. S. 1977. Poems. London: Penguin Books.
Graves, R. 1977. Introduction to Greek Myths. London: Penguin Books.
Harper, J. W. 1971. Introduction to Tamburlaine. London: Ernest Benn Limited.
Heaney, S. 1990. New Selected Poems 1966-1987. London: Faber and Faber.
Marlowe, C. 1971. The Tamburlaine Plays. Harmondsworth: Penguin Books.
Petrović, L. 2004a. Literature, Culture, Identity: Introducing XX Century Literary Theory. Niš: Prosveta.
Petrović, L. 2004b. Život i vremena Dž. Majkla Kucija. Niš: Sven.
Seneca. 1976. Hercules Furens. Harmondsworth: Penguin Books.
Waith, E. 1964. The Herculean Hero in Marlowe, Chapman, Shakespeare and Dryden. New Jersey: Prentice Hall Inc.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.