Herculean Ambivalence in Marlowe’s Tamburlaine the Great

Autori

  • Milena Kostić

Ključne reči:

kolonijalizacija, gubitak duše, herkulovsko rezonovanje., kolonijalizacija, gubitak duše, herkulovsko rezonovanje

Apstrakt

Tamerlan Veliki (1587), prvi značajniji komad Kristofera Marloa, posvećen je legendi o zavojevaču iz XIV veka, Tamerlanu, kome se pripisuje osvajanje i uništavanje Persije. Tokom Marlovljevog života, kritička interpretacija Tamerlana počivala je na dvema suprotstavljenim vizijama: na ideji da svaki grešnik mora da bude kažnjen za svoja nedela, ili pak, na ideji o romantičnom heroju, otelotvorenju renesansnog slobodnog duha. U radu ne dominira nijedna od ovih interpretacija, već se Tamerlan tumači kao Marlovljevo upozorenje protiv dominacije herkulovskog rezonovanja, čija je posledica, kao i kod Doktora Fausta, gubitak duše.

Reference

Eliot, T. S. 1977. Poems. London: Penguin Books.

Graves, R. 1977. Introduction to Greek Myths. London: Penguin Books.

Harper, J. W. 1971. Introduction to Tamburlaine. London: Ernest Benn Limited.

Heaney, S. 1990. New Selected Poems 1966-1987. London: Faber and Faber.

Marlowe, C. 1971. The Tamburlaine Plays. Harmondsworth: Penguin Books.

Petrović, L. 2004a. Literature, Culture, Identity: Introducing XX Century Literary Theory. Niš: Prosveta.

Petrović, L. 2004b. Život i vremena Dž. Majkla Kucija. Niš: Sven.

Seneca. 1976. Hercules Furens. Harmondsworth: Penguin Books.

Waith, E. 1964. The Herculean Hero in Marlowe, Chapman, Shakespeare and Dryden. New Jersey: Prentice Hall Inc.

Downloads

Objavljeno

25. 06. 2021.

Kako citirati

Kostić, M. (2021). Herculean Ambivalence in Marlowe’s Tamburlaine the Great . Philologia, 8(1), 71–76. преузето од https://philologia.org.rs/index.php/ph/article/view/194

Broj časopisa

Sekcija

Nauka o književnosti/Literary Studies